Menu
Alexandra Ignat, primul nou-născut de Zilele oraşului

Alexandra Ignat, primul nou-născut …

Aşa cum ne-a obişnuit dej...

Un japonez,un englez şi un român, cetăţeni de onoare ai Alexandriei

Un japonez,un englez şi un român, c…

Anul acesta, municipalita...

OUG 77/2013 a subţiat organigrama Consiliului Judeţean Teleorman

OUG 77/2013 a subţiat organigrama C…

Ordonanţa pentru stab...

De dragul Educaţiei...  Consilierii locali au reuşit să umfle buzunarele firmelor de proiectare cu peste 6 miliarde de lei vechi

De dragul Educaţiei... Consilierii…

Fără să aibă prea mul...

Ce l-a determinat pe Funar să facă o astfel de dezminţire?

Ce l-a determinat pe Funar să facă …

Gheorghe Funar a fost...

Prev Next

Teleorman News

A+ A A-

Reabilitatea (DE 70) la Măldăieni: Şanţuri ca nişte cazemate şi drum la nivel cu gardul

  • Scris de 
Reabilitatea  (DE 70) la Măldăieni: Şanţuri ca nişte cazemate şi drum la nivel cu gardul

Lucrarea de reabilitare a DN 6 (DE 70) a fost anunţată cu surle şi trâmbiţe ca o mare realizare şi o investiţie de anvergură care ar avea drept scop, pe lângă scurtarea timpului de deplasare dintre Alexandria şi Craiova cu 47 de minute, o reducere estimată cu 20% a numărului de accidente, grave şi mortale.

După cum arată lucrările executate până acum cel puţin în sectorul teleormănean, scopurile enunţate iniţial au fost, în mare parte, deturnate, iar banii sunt cheltuiţi în mare bătaie de joc. Sume însemnate au fost, de-a dreptul îngropate în şanţuri uriaşe, în podeţe sau în trotuare care, în loc să uşureze viaţa oamenilor care locuiesc de o parte şi de cealaltă a drumului, mai mult o complică.
Orice cetăţean care circulă pe acest traseu vede anomaliile şi se minunează. Numai autorităţile parcă au dat în orbul găinilor. În consecinţă, nu se ia nicio măsură.
Cum oamenii n-au fost băgaţi în seamă nici de autorităţi, nici de constructor, ne-am decis să consemnăm nemulţumirile lor în paginile cotidianului nostru. Am pornit la drum, luni, cu săptămâna înainte, iar ce am constatat o să vă prezentăm în mai multe episoade. Cum, uneori, o fotografie face mai mult decât o mie de cuvinte, o să preferăm mai mult această formă de comunicare. Poate, măcar acum, vede cine trebuie şi se dau nişte explicaţii.
Am pornit din comuna Măldăieni, unde drumul a fost înălţat la nivelul gardurilor, şanţurile sunt ca nişte cazemate, iar drumul la care nici nu s-a terminat reabilitarea, riscă să se surpe din cauza faptului că stratul de pietriş de sub asfalt este măcinat de ploile abundente din ultima perioadă şi transferat în şanţuri. Acestea sunt construite fără cap: dinspre curţile oamenilor aau o înălţime de doar câteva zeci de centimetri, iar marginea dinspre stradă ajunge şi la înălţimea medie a unui om. Cum sunt colmatate după fiecare ploaie, apa se revarsă în curţile oamenilor. Podeţele sunt, de asemenea, o mare pacoste, capetele lor, de peste un metru, fiind adesea proptite în poarta curţii. Găseşti stâlpi puşi în trotuar sau în poarta mare a casei sau găuri date în gardurile oamenilor ca să se scurgă apa de la ploaie în curţile lor. Iar maşinile oamenilor stau la poartă de vreo trei luni de zile, după cum ne-au declarat, fiind imposibil de intrat sau de ieşit cu ele din curte. Cum strada s-a ridicat foarte mult, accesul spre locuinţă s-a transformat într-o pantă abruptă care la iarnă va fi numai bună pentru derdeluş.
Ferească Dumnezeu să iasă de pe carosabil, vreodată, vreo maşină, în această zonă! Diferenţa mare de nivel dintre asfalt şi trotuarul de jos, plus adâncimea şi lăţimea exagerată a şanţurilor, nu lasă şanse de supravieţuire prea mari.
Pentru informare deplină, ar mai trebui să adăugăm şi câteva detalii despre lucrarea cu pricina. Astfel, este bine de ştiut că, în data de 23 martie 2011, Comisia Europeană a aprobat contribuţia financiară de peste 127,578 milioane euro din Fondul European de Dezvoltare Regională la proiectul major „Reabilitarea DN 6 (DE 70) Alexandria-Craiova”, care face parte din programul operaţional „Transport”. În sectorul Teleormănean lucrările se fac pe
42,19 km, lungime care constituie Lotul I din proiectul care include distanţa dintre Alexandria şi Craiova, între km 90+190 şi 222+182 şi străbate, de la ieşirea din Alexandria, localităţile Nanov, Buzescu, Plosca, Peretu, Roşiorii de Vede şi Măldăieni.
Valoarea contractului de execuţie este numai în Teleorman de peste 140,6 milioane de lei (noi), iar licitaţia de execuţie a fost câştigată de compania Shapir Structures 1991 Ltd., din Israel.

 

Galerie de imagini

{gallery}231{/gallery}
înapoi la partea de sus