Menu
Alexandra Ignat, primul nou-născut de Zilele oraşului

Alexandra Ignat, primul nou-născut …

Aşa cum ne-a obişnuit dej...

Un japonez,un englez şi un român, cetăţeni de onoare ai Alexandriei

Un japonez,un englez şi un român, c…

Anul acesta, municipalita...

OUG 77/2013 a subţiat organigrama Consiliului Judeţean Teleorman

OUG 77/2013 a subţiat organigrama C…

Ordonanţa pentru stab...

De dragul Educaţiei...  Consilierii locali au reuşit să umfle buzunarele firmelor de proiectare cu peste 6 miliarde de lei vechi

De dragul Educaţiei... Consilierii…

Fără să aibă prea mul...

Ce l-a determinat pe Funar să facă o astfel de dezminţire?

Ce l-a determinat pe Funar să facă …

Gheorghe Funar a fost...

Prev Next

Teleorman News

A+ A A-

Judeţ pus la colţ de peste 9.200 de ANALFABEŢI

Judeţ pus la colţ de peste 9.200 de ANALFABEŢI

Datele finale de la recensământul populaţiei şi locuinţelor realizat în octombrie 2011, reflectă nu doar câţi am mai supravieţuit în Teleorman, ci şi nivelul de educaţie al populaţiei judeţului.

Potrivit informaţiilor prezentate de Direcţia Judeţeană de Statistică Teleorman, la 20 octombrie 2011 erau înregistrate 9.228 de persoane analfabete, reprezentând 2 la sută din actuala populaţie stabilă.

Mai îngrijorător decât această stare de fapt este că 55,2 la sută din populaţia stabilă a judeţului, adică aproximativ 210.000 de teleormăneni cu vârste de minim 10 ani, figurează cu şcoala primară, cea gimnazială, dar şi fără şcoală absolvită. Aceştia din urmă sunt mai numeric inferior decât analfabeţii, ajungând la 6351 de persoane, Adunând, însă, cele două categorii cu persoane analfabete şi fără şcoală absolvită, se ajunge la un total de 15.577 de teleormăneni care abia dacă ştiu să numere sau care bâjbâie şi la citirea pe litere. Prin comparaţie cu teleormănenii care se laudă că deţin diplome de studii superioare, dar care chiar şi aşa nu reprezintă decât 7,1 la sută din ponderea populaţiei stabile, adică 23.602 persoane, analfabeţii şi cei care n-au fost în stare să absolve nici măcar ciclul gimnazial de învăţământ, vin ameninţător din urmă, fiind cu doar 8.025 de persoane mai puţine. O atare situaţie care ar trebui să dea de gândit celor care se ocupă de sistemul educaţional teleormănean, mai ales că tot mai mulţi tineri ajung în situaţia de a nu mai continua studiile după terminarea claselor primare. Motivele sunt multiple, dar principala cauză o constituie nivelul de trai din mediul familial.

 

Chiar dacă în România învăţământul este gratuit şi garantat, există cheltuieli pe care nu toate familiile şi le pot permite. Pe de altă parte, statul ar putea determina familiile nevoiaşe să-şi dea la şcoală copiii prin a condiţiona acordarea alocaţiei de prezenţa acestora la cursuri. Dar cum guvernanţii nu vin cu o astfel de iniţiativă care ar putea redresa situaţia, cât se mai poate, ne vom putea aştepta ca la viitorul recensământ numărul analfabeţilor şi a celor care au doar două clase precum trenul, să crească cu cel puţin o treime.

înapoi la partea de sus